Vrijwilligers

De Fietsschool kan niet zonder enthousiaste vrijwilligers. Dankzij vrijwilligers kunnen we fietsles geven op maat van elke deelnemer.

En jawel: het is ongelooflijk plezant!

Foto vrijwilligers

Fietsles geven

Tijdens de fietslessen helpen we mensen letterlijk in het zadel. Dat is niet altijd even gemakkelijk. Als volwassene leren fietsen is een ferme uitdaging, zowel fysiek als emotioneel.

Enkel met enthousiaste vrijwilligers kunnen we op maat werken van elke deelnemer. Als team zoeken we telkens opnieuw naar de ideale mix tussen leren fietsen, angsten overwinnen en fietsplezier.

Les per les gaan we kleine stappen vooruit, eerst op een veilig autovrij terrein, daarna in rustige straten en tenslotte in het drukker stadsverkeer.

Geduld, enthousiasme, openheid en goesting om bij elke deelnemer te zoeken naar de juiste aanpak zijn cruciaal.

Wil jij ons team versterken ?

Laat het weten aan Jan en schrijf je zeker in voor de opleiding op dinsdag 30 januari via de link onderaan deze pagina!

Opleiding voor nieuwe lesgevers

Fietsles geven is geen harde wetenschap natuurlijk. Maar je kan wel leren hoe je stap voor stap iemand op het zadel helpt.

Op dinsdag 30 januari van 9u30 tot 16u30 organiseren we een opleidingsdag voor nieuwe vrijwilligers, in Duin en Zee. Een professionele lesgever van De Fietsschool en de ervaren vrijwilligers van de fietsschool van Oostende leren je de kneepjes van het vak.

Deel 1: fietsles geven, hoe doe je dat?

Deel 2: wegcode voor anderstalige beginnende fietsers

Deel 3: beginnende fietsers begeleiden op straat

En dan ben je vertrokken!

Fietsles terrein 3